Jūsu iepirkumu grozā nav preču.

Izmēģiniet

Palieliniet treniņu efektivitāti, pareizi ēdot!

Kā tas var būt, ka ēdot var palielināt treniņa efektivitāti? Mēs taču visu laiku dzirdam tieši pretējo, vai ne? Tomēr patiesībā ēšana var palīdzēt sasniegt labākus treniņu rezultātus, ja zināt, kad, kā un ko ēst pirms un pēc treniņa, kā arī tā laikā.

Pirms treniņa

Tradicionālā mūsdienu fitnesa pieeja paredz neēst neko vismaz divas stundas pirms jebkādas plānotas intensīvas fiziskas aktivitātes. Tomēr pēdējā laikā tiek dzirdēti dažādi ļoti atšķirīgi uztura speciālistu, fitnesa ekspertu un veselības profesionāļu viedokļi, tāpēc, iespējams, ka ēst pirms treniņa nemaz nav tik slikta doma.

Kad ēst?

Pārtika ir sava veida enerģija jūsu ķermenim, un jūsu ķermenis noteikti nespēs optimāli darboties, ja atbilstoši to nesagatavosiet. Labākais risinājums vairumam cilvēku (mūsu ķermeņi un vajadzības tomēr atšķiras) ir paēst 60 līdz 120 minūtes pirms treniņa.

Kā ēst?

Trenēšanās ar pilnu vēderu, protams, nav laba doma, jo tādējādi jūs nogursiet un jums nāks miegs, kā arī vēders neļaus jums intensīvi trenēties, tāpēc labāk iztieciet ar vieglu maltīti.

Ko ēst?

Lai ķermenim sniegtu atbilstošo enerģijas daudzumu un tam pietiktu spēka, jums ir jāēd, un vislabāk šim mērķim ir uzņemt proteīnus un ogļhidrātus. Ogļhidrāti dos spēku muskuļiem un palīdzēs tiem atjaunoties ātrāk, bet proteīni palielinās muskuļu izmēru, pasargājot no kaitējuma muskuļiem un palīdzot asinsķermenīšiem pārnest uzturvielas un skābekli. Neaizmirstiet arī par atbilstošu hidrāciju. Vislabākā maltīte pirms treniņa ir tāda maltīte, kura ir gan viegla, gan arī ogļhidrātiem, proteīniem un šķidrumiem bagāta. Apsveriet iespējas ēst augļus, jogurtus vai olas.

Treniņa laikā

Ja trenējaties īslaicīgi un ne pārāk intensīvi, tad īpaši daudz treniņa laikā jāēd nav, tomēr hidrācija vienmēr ir svarīga. Tomēr, ja plānojat ilgstošas, intensīvas fiziskas aktivitātes, tad jums noteikti jāpadomā, kā papildināt enerģiju, kaut ko apēdot.

Kad ēst?

Nav īsti konkrēti noteikts, kad tieši ir jāēd (un jādzer) treniņa laikā, vienkārši tas ir jādara regulāri ilgstošu un intensīvu treniņu laikā, arī tad, ja jums vēl nemaz negribas ēst (vai dzert).

Kā ēst?

Ēdiet vieglu ēdienu vai kādu uzkodu, lai pārāk neatslābinātos un neuznāktu slinkums. Profesionāli sportisti treniņa laikā katrai ēšanas un dzeršanas pauzei velta vien minūti vai divas.

Ko ēst?

Šķidrumi un produkti, kas satur nātriju, kā arī dzērieni palīdzēs jums atgūt visu, ko ķermenis ir zaudējis izsvīstot, kā arī neliela cukura deva palīdzēs jums panākt labāku sniegumu visa treniņa laikā. Apsveriet iespējas izvēlēties sporta dzērienus vai proteīna batoniņus.

Pēc treniņa

Ēšana pēc treniņa sabojā visu, kas treniņa laikā sasniegts, jo visas sadedzinātās kalorijas tiek uzņemtas atpakaļ, vai ne? Nē, tā nebūt nav! Vismaz tas noteikti nav tā, ja ēdat pareizās lietas pareizajā laikā.

Kad ēst?

Jo ātrāk, jo labāk, vismaz tā saka eksperti. Ēšana pēc treniņa palīdz sadedzināto kaloriju rezultātā veidot muskuļus un atjaunot spēku. Neliela uzkoda pēc treniņa vienmēr ir laba doma, un, ja plānojat ieturēt nopietnāku maltīti (kas arī nebūt nav slikta doma), tad atcerieties, ka jāpaēd ir stundas laikā.

Kā ēst?

Šī ir tā reize, kad var pilnvērtīgi izbaudīt ēdienu. Paēdiet pietiekami, tomēr ēdiet lēnām!

Ko ēst?

Labākā izvēle būs ēdieni ar lielu proteīnu daudzumu un mazu tauku saturu, tāpēc izvēlieties liesu gaļu (piemēram, vistu vai tītaru), kā arī dārzeņus, lai ķermenis atgūtu uzturvielas. Intensīva treniņa gadījumā ir jāuzņem arī ogļhidrāti, tāpēc varat maltītei pievienot arī nelielu rīsu vai kartupeļu devu.

Kas vēl jāapdomā šajā sakarā? Kā ar mākslīgajiem produktiem, kas domāti lietošanai pirms treniņa, tā laikā un pēc tā?

Mēs ar tiem domājam proteīna pulverus, enerģijas želejas un dažādus uztura bagātinātājus tablešu vai pulvera formā. Kā ir ar tiem? Vai tie ir veselīgi? Vai tie patiešām palīdz veidot un saglabāt muskuļus? Vai arī tie ir tikai tādi fitnesa murgi?

Tas ir atkarīgs no tā, kam jūs to jautāsiet. Tie ir obligāti jālieto vairumam profesionālo sportistu (tie patiešām palīdz uzlabot treniņu efektivitāti), tomēr tie, kas ar sportu nodarbojas sava prieka pēc, izvēlas no tiem atturēties. Izvēle, kā vienmēr, ir jūsu ziņā.