Jūsu iepirkumu grozā nav preču.

Izmēģiniet

7 mīti par uzturu un diētām, kam ticējāt visu dzīvi

Nedrīkst ēst pēc sešiem vakarā? Pirms maltītes jāizdzer glāze ūdens? Un pirms treniņa nedrīkst ēst? Šīs visas ir tikai puspatiesības. Lasi un uzzini, kuriem populāriem mītiem nav nekāda sakara ar veselīgu uzturu un svara zaudēšanu.

1. mīts – selerijai ir negatīvas kalorijas

Vienīgais, kam varētu piedēvēt negatīvas kalorijas, ir auksts ūdens. Tāpēc, ka ūdenim pēc būtības kaloriju nav, taču ķermenis tās patērē, lai ūdeni uzsirdītu, pirms to absorbē. Rezultātā iegūstam negatīvas kalorijas. Savukārt 100g seleriju satur ap 15 kcal. Mūsu organisms sadedzina apmēram 10%, lai to visu sagremotu, taču 90% jeb 13.5 kcal tomēr paliek. Protams, tas nav daudz, taču nevar teikt, ka selerijām ir negatīvas kalorijas.

2. mīts – pēc plkst. 18.00 nedrīkst ēst

Daudz lielāka nozīme ir tam, ko jūs ēdat, nevis cikos ēdat. Turklāt pēdējā laikā populārāks kļūst ieteikums neēst divas stundas pirms gulētiešanas, nevis neēst pēc 18.00 vakarā. Ja paēdīsiet veselīgas vakariņas plkst. 19.00 vai 20.00 vakarā, tas netraucēs jūsu centieniem nomest svaru. Savukārt tostermaizes ar bagātīgu sieru, desu un kečupu un vēl desertu pat 18.00 nenāks par labu jūsu figūrai, veselībai un kopējai pašsajūtai. Varētu piekrist tiem, kuri saka, ka neēdot pēc 18.00, sanāk izlaist vienu ēdienreizi – vakariņas, līdz ar to arī tiek uzņemts mazāks kaloriju daudzums. Taču no otras puses – labāk ir ēst nelielas porcijas visas dienas garumā, nevis koncetrēties uz pulksteni un pārēsties pirms 18.00, zinot, ka vēlāk nedrīkstēs.

3. mīts - pirms ēšanas jāizdzer glāze ūdens

Jā, varbūt dažiem cilvēkiem tas ir labs risinājums, jo ūdens piepilda vēderu, līdz ar to paliek mazāk vietas pārtikai, taču ilgtermiņā tas neko daudz nemaina. Jo drīz vien vēders saprot, ka ir apmānīts un atkal gribas ēst. Savukārt, ja ar ūdeni aizstājat sulas vai limonādes, kas ir bagātas ar cukuru un satur daudz kalorijām, tad šī taktika var nākt par labu jūsu figūrai. Turklāt ūdens garšu var dažādot, pievienojot kādu citrona šķēlīti, svaigu pieparmētru, gurķi, apelsīnu vai citu atsvaidzinošu produktu.

4. mīts – izvairieties no ogļhidrātiem, ja gribat zaudēt svaru

Tā sauktās katogēniskās diētas, kas izslēdz ogļhidrātus un satur daudz olbaltumvielu, mūsdienās šķiet ļoti populāras. Lai arī ar dažkārt tiek sasniegti lieliski rezultāti, tā nebūs pati veselīgākā izvēle. Ilgtermiņā šāda diēta rada bumeranga efektu un pat dažādas būtiskas medicīniskas kaites, piemēram, galvassāpes, sliktu elpu, žultspūšļa slimības un aizcietējumus. Tāpēc ieteikums šādas diētas ievērot ārsta uzraudzībā.

5. mīts – košļājamā gumija var veicināt svara zudumu

Daudzi tic, ka košļājamās gumijas košļāšana var palīdzēt zaudēt svaru, jo tādejādi sanāk izvairīties no dažādām uzkodām. Mute visu laiku ir aizņemta ar košļājamo gumiju! Roka vairs nesniedzas pēc šokolādes batoniņiem, čipsiem vai cepumiem. Un, galu galā, lielākā daļa košļājamo gumiju ir bez cukura, tāpēc tās nepapildina kopējo uzņemto kaloriju daudzumu. Lai arī tajā visā ir zināma daļa loģikas, pētījumu rezulāti ir atšķirīgi. Kamēr daļa pētnieku nāk klajā ar paziņojumu, ka košļājamās gumijas tiešām var palīdzēt, citi to noliedz, uzsverot, ka šim ieradumam nav nekāda sakara ar svaru vai arī tieši pretēji – pārliecinoši argumentē, ka košļāšana var veicināt svara pieaugumu.

6. mīts – badošanās pirms treniņa palīdz sadedzināt vairāk kaloriju

Daudzi tic, ka neēšana pirms treniņa palīdz sadedzināt vairāk kaloriju, tomēr tā īsti nav. Protams, vingrošana ar tukšu vēderu sadedzinās jūsu uzkrātās rezerves kalorijas, tomēr, ja jums nebūs pietiekoši daudz enerģijas, lai kārtīgi pasportotu, jūsu treniņš nebūs intensīvs, kā rezultātā jūs sadedzināsiet mazāk kaloriju. Iespējams, ka labāk tomēr ieturēt nelielu, veselīgu maltīti pirms došanās uz trenažieru zāli, jo tas uzlabos jūsu treniņa kvalitāti un rezultātu.

7. mīts – zaļā tēja un greipfrūti paātrina vielmaiņu un palīdz sadedzināt taukus

Lai arī abi produkti ir lieliski, tie tomēr nespēj palīdzēt jums ātrāk nomest svaru. Gan zaļā tēja, gan greipfrūts ir laba izvēle jūsu veselībai, bet negaidiet, ka tie paveiks brīnumus jūsu vietā. Kad runa ir par uzturu, viss ir jūsu pašu rokās.