Jūsu iepirkumu grozā nav preču.

Izmēģiniet

Kas notiek ar Jūsu ķermeni, kad sākat izlaist sporta nodarbības?

Esat nolēmis vairs nenodarboties ar sportu? Protams, tas sniegs Jums daudz brīva laika, nodoties citām aktivitātēm, tomēr vai kādreiz esat aizdomājies, kas notiks ar Jūsu ķermeni? Cik ilgs laiks paies, līdz Jūsu ķermenis kļūs ievērojami vājāks un cik ilgs laiks būs nepieciešams, lai vēlāk atgūtu sākotnējo fizisko sagatavotību?

Cik ilgs laiks paies, līdz Jūsu ķermenis vairs nebūs formā?

To ir grūti paredzēt. Kādēļ? Tādēļ, ka katra organisms reaģē citādāk. Tomēr – jo labākā fiziskā sagatavotībā ir Jūsu ķermenis, kad beidzat trenēties, jo ilgāks laiks paies, līdz vairs nebūsiet formā. Tas notiek tādēļ, ka ķermenis ir pieradis veidot muskuļus, tāpēc tam būs nepieciešams laiks, lai pierastu pie pārmaiņām. Ja būsiet strādājis pie savas fiziskās formas gadiem, Jūs varat netrenēties nedēļām ilgi, bet joprojām saglabāt labu formu.

Īstermiņa un ilgtermiņa efekti

Nav svarīgi, cik labā formā esat, Jūs saskarsieties ar dažādām problēmām, beidzot nodarboties ar sportu. Tas notiks ātrāk vai vēlāk, jo jau pēc pāris dienām ievērosiet, ka ķermenis mainās, tomēr vislielākās pārmaiņas ievērosiet pēc pāris nedēļām. Tātad, kad beigsiet trenēties, kas notiks ar Jūsu ķermeni pēc pāris dienām, pēc pāris nedēļām, mēneša vai pat ilgāk?

Kas notiks pēc pāris dienām?

Nekas īpašs, patiesībā. Tāpēc ir labi to zināt, ja nu pēkšņi esat apslimis, nepieciešams ilgāks laika periods, lai pabeigtu iesāktos darba projektus vai vienkārši vēlaties doties atvaļinājumā un atpūsties. Pirmās dienas pēc trenēšanās pārtraukšanas ķermenis necietīs, tāpēc Jūs saglabāsiet praktiski visus Jūsu muskuļus un izturību. Visvairāk, pēc trenēšanās pārtraukšanas, cietīs prāts, jo būs pieradis pie ierastās rutīnas, kad nodarbojāties ar sportu.

Pāris atpūtas dienas var noderēt

Cilvēkiem, kuri trenējas 5-6 dienas nedēļā, ir ieteicams laiku pa laikam atpūsties, lai ķermenis spētu atgūties no lielās spriedzes. Tieši šī iemesla dēļ pat profesionāli sportisti ik pa laikam dodas atpūtā, bet atgriežoties ir spējīgi uzrādīt tieši tikpat labus rezultātus.

Kas notiks pēc pāris nedēļām?

Dažas dienas vai pat nedēļa neradīs nekādus nepatīkamus pārsteigumus. Tomēr, kas notiks, ja esat nolēmis  paņemt lielāku pauzi, piemēram, divas nedēļas vai vairāk? Jūsu fiziskās iespējas pasliktināsies un tas parasti ir atkarīgs no tā, cik daudz trenējāties iepriekš.

Izturība pret spēku

Spēka treniņi ir daudz jūtīgāki uz to pārtraukšanu ilgākos laika periodos, nekā izturības treniņi. Tas saistīts ar atsevišķām muskuļu grupām – kamēr izturības muskuļi tiek izmantoti katru dienu, pat tad, kad cilvēks pārtrauc trenēties, spēka muskuļi ikdienā netiek izmantoti, tāpēc tie novājinās ātrāk. Labas ziņas skrējējiem un riteņbraucējiem, sliktas ziņas svarcēlājiem un roku cīkstoņiem.

Kas notiks pēc mēneša?

Pēc treniņu izlaišanas mēneša garumā, Jūs beidzot sāksiet sajust atšķirību. Iespējams ievērosiet, ka muskuļi sāks izzust un izturība samazināsies, tādējādi sliktāk spēsiet veikt fiziskas aktivitātes. Tomēr – viss vēl nav zaudēts.

Ir vieglāk atgūt formu, ja tādā esat bijis jau iepriekš

Pētījumi rāda, ka cilvēkiem, kuri iepriekš bijuši labā fiziskā sagatavotībā, ir vieglāk un ātrāk iegūt formu, nekā tiem, kuri sāk trenēties pirmo reizi. To cilvēku ķermeņi, kuri jau iepriekš bijuši laba formā, ļoti atšķiras, tādēļ muskuļi reaģē ātrāk un trenēties ir vieglāk. Pateicoties parādībai, ko sauc par muskuļu atmiņu, Jums būs daudz vieglāk atgriezties ierastajā treniņu rutīnā, jo muskuļi atcerēsies darbības, kas veiktas iepriekš. Lai veicas!