10 padomi, kā motivēt sevi skriešanai

Miljoniem cilvēku visā pasaulē nododas skriešanai. Mērķis var būt izklaide, relaksēšanās, svara nomešana vai fiziskās formas uzlabošana. Tomēr, neskatoties uz to, ka skriešana nāk par labu ne tikai fiziskajai, bet arī garīgajai veselībai, dažkārt mums trūkst motivācijas skriet. Mēs varam palīdzēt, sniedzot šos 10 lieliskos padomus, kā motivēt sevi skriešanai.

Miljoniem cilvēku visā pasaulē nododas skriešanai. Mērķis var būt izklaide, relaksēšanās, svara nomešana vai fiziskās formas uzlabošana. Skriešana ir vienkāršākais, efektīvākais un parasti arī lētākais veids, kā aktīvi pavadīt brīvo laiku. Tomēr, neskatoties uz to, ka skriešana nāk par labu ne tikai fiziskajai, bet arī garīgajai veselībai, dažkārt mums trūkst motivācijas skriet. Vai tā ir arī ar jums? Mēs varam palīdzēt, sniedzot šos 10 lieliskos padomus, kā motivēt sevi skriešanai. Vai izmēģināsim?

1. motivācijas vairošanas padoms: iegādājieties jaunus skriešanas apavus

Dažkārt vienkāršākie risinājumi ir paši efektīvākie, un viena no vienkāršākajām lietām, ko darīt, ir iepriecināt sevi ar jauniem apaviem, lai tos gribētos uzvilkt un skriet. Skriešanas apavi arī ir vissvarīgākie, tāpēc ar to sarūpēšanu būtu jāsāk. Tomēr atcerieties: uz skriešanas apaviem gan labāk taupīt nevajadzētu! To pierādīs gan tulznas, gan arī citas neērtības...

2. motivācijas vairošanas padoms: atrodiet skriešanas partneri

Tāpat kā dzīve arī skriešana ir labāka kopā ar kādu. Skriešanas partneris palīdzēs jums saglabāt motivāciju, kā arī nepārtraukt skriešanu brīžos, kad jums pietrūks spēka.  Tikai pārliecinieties, ka jums un jūsu skriešanas partnerim ir aptuveni līdzīgas spējas, pretējā gadījumā jūsu kopīgie skrējieni ātri vien beigsies.

3. motivācijas vairošanas padoms: nospraudiet skaidrus mērķus

Tāpat kā dzīvei kopumā arī skriešanai bez mērķiem nav jēgas. Ja no skriešanas netiek gūts nekāds labums, jums noteikti būs grūti sevi motivēt skriet. Vai vēlaties nomest lieko svaru? Vai skriešana jums palīdz atbrīvoties fiziski un garīgi? Vai skrienat, lai uzlabotu fizisko formu un veselības stāvokli? Derēs jebkuri skaidri mērķi.

4. motivācijas vairošanas padoms: baudiet dabu

Vienkārši skriet dažkārt var būt garlaicīgi. Kāpēc gan skriešanu nepadarīt aizraujošāku, vērojot un baudot dabu? Katru dienu nebūt nav jāskrien pa vienu un to pašu ceļu — iespēju noteikti ir ārkārtīgi daudz, tāpēc izmantojiet tās!

5. motivācijas vairošanas padoms: klausieties mūziku

Skriešana ir intensīva fiziska aktivitāte, kuras ietvaros vienas un tās pašas kustības tiek nemitīgi atkārtotas. Tomēr šo garlaicību var novērst, skriešanu apvienojot ar mūzikas klausīšanos. Paņemiet līdzi savu jau, iespējams, sen aizmirsto MP3 atskaņotāju, un klausieties iemīļoto mūziku, kamēr skrienat. Vienkāršs, bet efektīvs risinājums!

6. motivācijas vairošanas padoms: kombinējiet skriešanu ar citām aktivitātēm

Vienas un tās pašas darbības tiešām var apnikt ļoti ātri. Kombinējiet skriešanu ar citām fiziskām aktivitātēm. Ja mēdzat skriet katru dienu, izmēģiniet to vismaz divas reizes nedēļā aizstāt ar braukšanu ar velosipēdu.

7. motivācijas vairošanas padoms: piedalieties sacensībās

Nekas nevairo motivāciju labāk par sacensībām ar citiem. Tā kā skriešana mūsdienās ir ārkārtīgi populāra, jūs noteikti atradīsiet sacensības, kas būs jums piemērotas. Ja trenēsieties ar skaidru mērķi piedalīties konkrētajās sacensībās, noteikti nezaudēsiet koncentrēšanos un motivāciju.

8. motivācijas vairošanas padoms: kontrolējiet progresu

Skriešana ir lieliska aktivitāte. Tā palīdzēs nomest lieko svaru, uzlabot fizisko formu, kā arī vairot izturību. Tomēr ieteicams regulāri kontrolēt progresu, jo tādējādi labie rezultāti un uzlabotās spējas jūs noteikti iepriecinās. Savukārt no prieka līdz motivācijai ir tikai viens maziņš solītis.

9. motivācijas vairošanas padoms: izmantojiet modernās tehnoloģijas

Vai zinājāt, ka mūsdienās pieejamas daudzas lietotnes, kas jūsu viedtālruni var pārvērst par jūsu personīgo skriešanas treneri? Tā tas patiešām ir, jo skriešanas laikā varēsiet uzzināt distanci, vidējo ātrumu, izmaiņas augstumā, sadedzinātās kalorijas, kā arī citu būtisku informāciju. Tādējādi skriešana kļūs ne tikai aizraujoša, bet arī motivējoša un rezultatīva.

10. motivācijas vairošanas padoms: uz laiku metiet mieru skriešanai

Nopietni. Ja nekas cits nelīdz, vienkārši pārtrauciet skriet. Tā jums būs iespēja ne tikai atpūsties un atjaunot spēkus, bet, kas ir vēl svarīgāk, apjaust, cik jums ļoti patiesībā pietrūkst ierastās skriešanas. Iespējams, neskrienot izjutīsiet stresu, nogurumu, jutīsieties neierasti vai pat depresīvi, tādējādi saprotot, ka skriešana patiesībā ir būtiska jūsu dzīves sastāvdaļa.