Jūsu iepirkumu grozā nav preču.

Izmēģiniet

Kā fiziskās aktivitātes uzveic nogurumu?

Pēdējais, ko Jūs vēlaties darīt, kad esat noguris, ir nodoties fiziskām aktivitātēm. Tomēr daudzi pētījumi ir pierādījuši, ka fiziskās aktivitātes var palielināt Jūsu enerģijas līmeni. Trenējoties, palielinās sirdsdarbība, aktīvāk sāk strādāt plaušas un muskuļi – rezultātā aug enerģijas līmenis. Vēlaties uzzināt, kā tieši?

 

                Kā fiziskās aktivitātes var palīdzēt uzveikt nogurumu?

Mēs saprotam Jūsu raizes… Noteikti domājat, ka viss ir otrādāk – enerģijas atgūšanai palīdz atpūta un pēcpusdienas snauda, bet fiziskās aktivitātes visu padara vēl sliktāku – ne tā? Protams, mēs nevaram noliegt, ka tā nav taisnība, tomēr ir svarīgi atcerēties – fiziskās aktivitātes arī rada enerģiju!

                             Māksla, kā enerģijas rodas Jūsu ķermenī

Ķermenim nepieciešamo enerģiju iegūstam no uzņemtās pārtikas, vai ne? Tieši tā! Tomēr tas nav vienīgais enerģijas avots.  Pētījumi rāda – jo vairāk enerģijas ķermenis pieprasa, jo vairāk tā tiek ražota, izmantojot mitohondriju. Ar tā palīdzību šūnās tiek sintezēta ATF (adenozīntrifosforskābe) – tā palīdz ķemeni apgādāt ar enerģiju. Secinājums – jo aktīvāks Jūs esat, jo vairāk enerģijas iegūstat. Skan labi, ne tā?

                Pareizās fiziskās aktivitāte

Nederēs jebkura fiziskā aktivitāte. Noslēpums ir tajā, ka Jums jāizvēlas pareizās fiziskās aktivitātes, lai ķermenis gūtu jaunu enerģijas lādiņu. Vēlaties doties lēnā un jaukā pavasara pastaigā? Tā enerģiju Jūs neiegūsiet – vien jutīsities noguris un vēlēsieties doties nosnausties pēc tās. Izvēlēties pastaigu ātrā solī, ar papildus smagumu uz pleciem – neaizmirstiet arī par noieto distances garumu – jo vairāk, jo labāk. Enerģija plūdīs pāri malām!

                             Aktivitātes līmenis

Protams, jo intensīvākas fiziskās aktivitātes, jo vairāk ķermenis ražos enerģiju. Tomēr jāatceras, ka intensīvs aktivitāšu līmenis arī dedzinās organisma enerģiju (ņemot talkā visu rezerves enerģiju). Fiziskās aktivitātes noteikti palīdzēs aizdzīt nogurumu, ko atnesis pavasaris, tomēr tām jābūt mērenām. Jāatceras, ka sirds tempam jābūt zemam vai vidējam, tādējādi enerģija tiks ražota vairāk, kā tērēta.

                Ūdens, miegs, veselīgs uzturs

Fiziskās aktivitātes ir labas, tomēr nevajag aizmirst par lielisko trijnieku – ūdeni, miegu un veselīgu uzturu. Nododoties sportam, Jūs noteikti daudz dzerat ūdeni – tā trūkums rada dehidriāciju, kas noved pie noguruma rašanās. Pēc laba treniņa noteikti vajag labi paēst – izvēlieties mazākas porcijas un turieties pie veselīga uztura – tas palīdzēs cukura līmenim stabilizēties un radīsies enerģija. Ak, jā – miegs! Fiziskas aktivitātes palīdzēs Jums vieglāk iemigt un justies mundrākam.